Sunday 2 August 2020

Min första DIY-byggsats

Idag har jag pysslat med min första DIY (do it yourself) byggsats. Det ska bli ett biblioteksrum. Jag beställde det för en tid sen från ett internetföretag. Deras service var ju inte den bästa dock, 2 veckors leveranstid blev över 8 veckor. Leveransen skedde från Kina vilket inte stod skrivet någonstans på hemsidan och eftersom det kom därifrån så fick jag dessutom betala tull. 


Byggsatsen består av "miljoner" delar som ska sättas ihop. Finishen verkar god, men dessvärre har några av de längre trädetaljerna slagit sig. Men jag orkar inte reklamera då det var så struligt att bara få grejerna. Jag gör så gott det går. 



Steg ett var att måla de tre största delarna vita. Färgen täckte lite si så där. Osäker på om det ska vara så. Kanske målar jag dem bättre vid ett senare tillfälle. 


Nästa steg var att montera "Cabinet 1". Det var pilligt och blev en aningen vint pga att några delar slagit sig. Är dock ganska nöjd med resultatet. Men övning ger ju som sagt färdighet, så nu borde det bara gå lättare och bli bättre. Fortsättning följer. 



No comments:

Post a Comment