Tuesday 29 December 2020

Adas Studio är klar

Började igår kväll att pyssla med min andra byggsats, Adas studio. Det var ett tag sen sist och det var kul att komma igång igen. Hade under kvällen tänkt att bara göra klart lite grand men kunde inte sluta. Nu är klockan 02:39 och det har blivit en ny dag och studion är helt klar. En av de knepigaste att få till var färgburkarna som bara består av papper och klister. Man rullade pappersremsor runt en penna för att få dem runda. 



Den andra knepiga tillverkningen var penslarna. Här modifierade jag designen något. På de små penslarna tog jag vanligt köksfolie i stället för den medföljande metallbiten. Den som följde med var mycket svår att forma runt de smala penselskaften. Penselstråna är av klippt papper. 


Sedan fixade jag gardinen, elen till lampan och limmade fast tak och golv. Sen kom det roliga att limma fast alla småsaker på de större enheterna och sen limma fast dem i rummet. Blev ganska bra till slut och lampan lyser faktiskt. Att pyssla med belysning till miniatyrmiljöer och dockskåp är lite nytt för mig men ganska skoj när det funkar. Lampan är tillverkad av papp, en "smyckes"-del och elektriska sladdar. 



Nu när jag byggt två byggsatser så har jag kommit på flera idéer till fler miniatyrmiljöer som jag skulle vilja bygga, från scratch denna gång. Återkommer när och om det blir någon egenhändigt designad miljö. 

No comments:

Post a Comment