Saturday 6 February 2021

En byrå till växthuset

Idag har jag pysslat lite mer till växthuset. Fokus låg på en liten blå byrå med utdragbar låda där det är tänkt att man ska placera blommor. Jag tänkte nu berätta lite mer i detalj hur jag gick til väga. Först gäller det att identifiera alla de olika delarna. Det finns "kartor" med som hjälper till. Här är alla delarna jag behöver utlagda. 


Alla delar är i trä förutom de där dörr respektive låda är utritat med linjer. Det är två delar i papper. De små metallbitarna har jag böjt till enligt instruktionen. Det ska bli handtag. Sen börjar det roliga, att limma ihop det hela. 


Färdig byrå med utdragbar låda. Blev ganska bra om jag får säga det själv. När jag ändå var i farten med pysslet så gjorde jag två fågelholkar och några växter. 




No comments:

Post a Comment