Thursday 2 August 2018

Nya hus i samlingen II

Alldeles häromdagen köpte jag detta hus på en loppis. Det är ett hus tillverkat av BRIO från i början av 70-talet. Egentligen har jag redan ett sådant här hus, men detta är i bättre skick. Eftersom jag har de flesta typer av hus jag vill ha i samlingen så är det extra kul när jag hittar hus i bättre skick och på så sätt förbättrar samlingen. Det gamla kommer att säljas. Detta hus är inte i "mint-condition" som det förra jag skrev om, men ändå i mycket bra skick. Svårt att tro att tre systrar lekt med det. Tapeterna är i stort sett oskadade. Alla detaljer som trappräcken fönster osv är intakta så när på att en fönsterruta saknas. Lite plexiglas i rätt storlek så är det fixat. Mattorna släpper lite i kanterna. Lite lim fixar nog det. Är mycket nöjd med mitt inköp. Nu ska det bara möbleras. 


No comments:

Post a Comment