Saturday 8 September 2018

Större möbler inventerade - några exempel


Inventeringen fortsätter och nu i eftermiddag har en låda med möbler i större skala än 1:10 gåtts igenom. En del, köpt, en del ärvt, en del fått och en del hemmagjort. Ovan bild visar två av de äldre möbler jag har i samlingen. De var min mammas under hennes barndam på 40-talet. Gungan såldes genom BRIO. Vaggan har jag aldrig sett någon annanstans. Sängkläderna är i mjuk flanell och antagligen sydda av min mormor. Delarna är lite slitna då minst två generationer lekt med dem. 


Denna bild visar lite plastmöbler som jag fått under min barndom under tidigt 70-tal. Sittvagnen var min absoluta favorit och är idag ganska trasig. Den köptes under en semesterresa till Finland. Våningssängen har sängbotten av papp och rosa täcke i plast. Att bara sittvagnen är trasig är ett under eftersom jag dessvärre var ganska hårdhänt med mina saker när jag var barn. Framför allt lekte jag med dessa tillsammans med mina barbiedockor. 

No comments:

Post a Comment