Friday 28 September 2018

Cosmetic set


I samband med ett köp av ett dockhus för ett par år sen så ingick ett flertal möbler och småsaker. Bland småsakerna  hittade jag detta lilla bedårande set med skönhetsprodukter. Efter lite googlande så fann jag att detta set såldes för att passa till Barbie, alltså lite större skala än dockskåpsvärlden generellt. Det tillverkades i Kina och består av mini-kopior av skönhetsprodukter av det koreanska märket NRK. Mitt set är komplett så när på att 5 ögonskuggor saknas. 


Setet består för det första av en "cosmetic bag" i mjuk plast (3,7x2,7x1,2 cm).  Den runda gröna pucken ska föreställa en tvål. Den längre delen som sitter fast i en kedja är en hudlotion (Brightening lotion) och den lite rundare burken en nattkräm. Varför de sitter ihop med en kedja är oklart. Den gula pumpflaskan är en  rengöringsolja och den lilla gula flaskan en ögonkräm. I den platta plastförpackningen finns en ansiktsmask. Den lilla avlånga blå asken är öppningsbar och innehåller ansiktspuder (blush) med en lös appliceringssvamp samt spegel i locket. Tre ljusblå ögonskuggor finns i en rektangulär öppningsbar ask. Den lilla rosa fyrkantiga delen är locket på toppen till ett set av 5 ögonskuggor som placerades på varandra som ett torn. De 5 ögonskuggorna saknas dock i mitt set. Till sist ingår en fyrkantig öppningsbar papplåda med bomullspads. Det är på dennes undersida det står stämplat China. 

Jag har väl egentligen ingen bra plats för detta lilla set i min dockskåpsvärld, men jag kommer att behålla det då jag tycker det är bedårande gulligt. 

No comments:

Post a Comment