Sunday 7 April 2013

En ny blogg

Då har man alltså skaffat sig en blogg. En blogg som kommer att handla om mitt största intresse, dockskåp. Jag har länge varit intresserad av design och i det lilla formatet är det lättare att förverkliga sina drömmar. Mitt första dockskåp fick jag alltså redan julen 1969. Det var ett Lundby-hus av modellen Göteborg. Det hade inga riktiga fönster med fönsterbrädor men det kunde man sedan under året därpå komplettera med. Dessvärre gick det här huset ett tråkigt öde tillmötes då jag som 20-åring fick för mig att renovera det i typiska 80-tals tapeter samt att jag la in andra golv. För mig som idag hyllar originalutföranden så grämer jag mig för förändringarna som mitt hus fick genomgå. Har nu ersatt det mesta av 80-talets pastellfärger med tapeter från 60-talet för att huset ska återfå så mycket som möjligt av sin gamla stil. I köket har jag också tagit fram det gamla golvet. Publicerar en bild från återställningsarbetet och kommer med en nyare bild när jag är klar.


No comments:

Post a Comment