Saturday 1 June 2013

På återbesök till hus nr. 23

För en tid sen skrev jag om hus nummer 23 som jag då hade hämtat hem. Det är ett Lundbyhus från 1968. Då hade jag knappt någon inredning alls men nu börjar det arta sig även om det inte är helt klart. Jag tänkte att det var dags för ett litet återbesök och se hur det ser ut nu.

 
Alla rum har fått någon möbel i alla fall. Gardiner saknar huset fortfarande, men det är på gång. Jag var i tygaffären härom dagen och hittade en hel del tyger och band som passar till gardiner. Jag har dessutom en hel del lappar och småbitar som har en del år på nacken. Några lampor har huset fått. Är det någon som har något förslag hur jag ska möblera nedre hallen/mittenrummet? Har drabbats av idétorka. 

 
Badrummet är av typiskt snitt för tiden från Lundby. Ett badrumsskåp skulle ju inte vara så dumt. Får söka ett sånt. Ja, Lotta, det är dina gamla badrumsmöbler. Se så fint det blev. Fåtöljen i hallen samt en i vardagsrummet var också dina. Tack! 

 
Köket är till stora delar Lundbystil á la 1968. Bordet och stolarna misstänker jag att de kan vara av lite äldre datum. Men här gör jag ett avsteg från min annars strikta regel att det bara ska vara tidsenligt. Det vill säga möblerat med det som fanns att köpa vid tidpunkten då huset tillverkades. Det blir lite tjatigt med de röda köksstolarna i alla hus. Kökslampan har jag nyligen inhandlat och jag är så nöjd över att jag fick tag på den.  

 
 
Vardagsrumsmöblemanget går i klassisk 60-tals stil. Åh vad jag gillar den här stilen. Tavlan på väggen är förövrigt mycket strategiskt placerad över en tapetskada.  

 
Jag placerade matsalsmöblemanget på övre plan i detta hus och det följer 1968 års Lundby möbler så när på att bordet är lite äldre. Får se om jag kan få tag på det rätta bordet någon gång. 

No comments:

Post a Comment