Saturday 27 July 2013

Återbesök i Micki 1957

Idag blir det ett litet återbesök i Micki 1957 som jag skrev om för ett par dagar sen. Jag hade ju köpt gamla gardiner som jag satt upp i tre av fönsterna i huset. Med i köpet följde också ett duschdraperi enligt säljaren. Det var en bit plastfilm som sytts och rynkats på en likadan, men kortare, metallpinne, med öglor i ändarna som de andra gardinerna hade. Då den passade perfekt i längd till fönstret och att den är väl kort för att vara duschdraperi så har jag den som gardin tillsvidare.

 
Så nu ger jag er en bild på badrummet med en plastgardin. Dockfamiljen vill nog ha det insynsskyddat när de badar. En liten hylla och en potta fick också plats. Den lilla mattan är faktiskt en liten duk som här får tjänstgöra som matta. Ovanför handfatet finns också en spegel. Jag tycker att badrummet blev rätt så charmigt.
 
 
 
Till sist kan jag inte låta bli att ge er en närbild på den lilla grytlappen. Är den inte för sööööt. 


No comments:

Post a Comment