Monday 8 July 2013

Lundby Manor

Har idag möblerat ett Lundby Manor som jag hade med mig hem från semestern. Jag köpte det egentligen redan i vintras men av transportskäl kom det inte med hem förrän nu. Bättre sent än aldrig. Under tiden jag väntade på huset skaffade jag lite inredning till det. Är inte klar, ännu fattas en hel del. Så detta inlägg blir en liten första titt på huset.

 
Lundby Manor tillverkades av Lundby 1980-81 (inte helt säker på årtalen). Det var tänkt till exportmarknaden så det var ganska få som såldes i Sverige. Det har framdörrar som man öppnar samt att taket kan öppnas. 

 
Huset är i lekt originalskick, men helt okej. Lite fläckar och tapetskador kan man leva med. Som det syns så är det lite glest med inredning. Tanken är att inredningen ska vara det som fanns till salu 1980-1981 av Lundby.  
 

I vardagsrummet blev det en riktig soffhörna med två soffor och två fåtöljer. Lite tavlor på väggarna och en lampa över bordet skulle förbättra en hel del.

 
I det rum som nog var tänkt som barnrum har jag inrett ett extra matrum. Lite engelskt i sin stil med den öppna spisen. Dock är fotografiet på spiselkransen av ett senare Lundbydatum och ljusstakarna är inte Lundby alls. Lampan på skänken med en häst i lampfoten är en av mina favoriter. 

 
I ett av vindsrummen tänkte jag ha ett TV/musik-rum. Än så länge är det bara inrett med en Lidohylla, stereo och en TV (som inte syns på denna bild). Lidohyllan består av lösa enheter som man kan sätta ihop efter tycke och smak. 

 
En märklig detalj är köket där Lundbys fyra köksmoduler inte får plats längs den bortre väggen. Konstigt? Tillsvidare får det väl stå så här. Köksbord och stolar saknas ännu. 


No comments:

Post a Comment